יום רביעי, 22 ביוני 2016

טיפ לחיים קלים יותר

הבוקר חשבתי לשתף אתכם בתובנה מאד בסיסית וחשובה אותה למדתי במהלך העבודה שלי במים. אני תמיד אוהבת להזכיר אותה לעצמי והיא גם עולה כמעט בכל קורס או תרגול של עבודה במים.

אחד העקרונות החשובים בעבודה במים הוא היציבה שלנו, המטפלים, והיציבות שלנו. כשאנחנו עומדים במצב ששתי הרגליים על הקרקע ומשתמשים ברגליים כבסיס ומנוף לתנועה, העבודה שלנו במים יותר קלה ומדויקת. יש פחות מאמץ לגב ולידיים ואנחנו לא מתעייפים.

לפני יומיים, במהלך מפגש תרגול למטפלים בטיפה אחרת, הנושא הזה עלה ואף הרחבנו את הדיון עליו. מעבר ליציבה הנכונה, חשוב שנדע בדיוק מה אנחנו עושים ונשלוט בטכניקה. ברגע שהידע בידיים שלנו ותרגלנו מספיק, אנחנו במצב שבקלות וללא מאמץ אנחנו גורמים לתנועות גדולות בגוף המטופל, לשחרור תנועתי אצלו בגוף, וכל זאת, מבלי לזוז כמעט מהמקום שלנו. במקום לרוץ במים ולרדוף אחרי המטופל, אנחנו גורמים לו להגיע אלינו.

זה לא אומר שאסור לזוז בטיפול ואסור לאלתר ולנסות דברים חדשים, הכל טוב. אבל אם אני אזוז כל הזמן ולא אמצא את הבסיס שלי משך רוב הטיפול, סביר להניח שאתעייף מאד אחרי טיפול אחד בלבד. מעבר לזה, אם אני לא שולטת בטכניקה מספיק טוב ורוב הטיפול מוצאת את עצמי מאלתרת, חלק יצליח לי וחלק לא...זה מעביר את חוסר השקט שלי אל המטופל ועד כמה שאני יודעת,  אנשים באים למים כדי להירגע, לא ככה?

אז לאנשי המים שבינינו, כמה שיותר קורסים, כמה שיותר תרגולים. תמיד יש מקום להשתפר ולדייק! אני מטפלת במים מעל 10 שנים ועדיין, בכל תרגול לומדת עוד דבר חדש :-)

ולאנשי היבשה, תזכרו שגם בחיים, אם אתם פועלים מתוך יציבות ואתם יודעים מה אתם רוצים ואיך לעשות את זה, הכל הרבה יותר קל. כי אם לא...אז אתם מוצאים את עצמכם מאלתרים...מחרטטים...ומתעייפים.!!!

לקראת סוף השבוע שמתקרב, מציעה לעצור לרגע ולחשוב מה ואיך בדיוק לפני שחוזרים להתרוצץ. אם אתם צריכים עזרה ולא יודעים איך לעצור לרגע, בדיוק בשביל זה אני פה :-) אין כמו טיפול וואטסו, כדי לנקות את הראש.
שתהיה שבת שלום



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה