יום רביעי, 27 ביוני 2018

השינוי מתחיל בפנים - תתחילו "לאכול" בריא


כשמדובר בגוף שלנו - הנוסחה היא מאד פשוטה
איך שאנחנו נראים ומרגישים הוא פועל יוצא של התפריט היומי ושגרת האימונים שלנו.
איזה יופי, אז כדי להיות בריאה ולהיראות טוב אני פשוט מאד צריכה לאכול בריא ולהתאמן לפחות 3 פעמים בשבוע...
כמה פשוט, נכון?
אבל...ויש אבל...רובנו נמשכים דווקא לדברים שלא בהכרח מזינים אותנו או תורמים לבריאות הגוף שלנו.
יש כל כך הרבה פיתויים בחוץ ואנחנו מתקשים להתמיד ולבחור במה שעושה לנו טוב.
והגוף שלנו, שרק פועל בכל שנייה בהרמוניה נפלאה לטובתנו
לא מתווכח ומקבל לתוכו את כל מה שאנחנו בוחרים - לטוב ולרע.

ממש כמו עם המזון, כך גם בתחום המנטלי וגם כאן יש נוסחה מאד פשוטה
המציאות שלנו, כפי שהיא כיום, היא פועל יוצא של המחשבות שלנו.

"אתה נמצא במקום בו נמצאות מחשבותיך ודא שמחשבותיך נמצאות במקום בו אתה רוצה להיות", ר' נחמן מברסלב.

אהה...נפלא - אז פשוט להירגע, למקד את המחשבות שלי במה שאני רוצה ולהתמיד בזה? - קלי קלות!

אבל... עצם הידיעה לא באמת עוזרת לנו ליישום ההבנה הזו בחיים שלנו.
כי אם זה היה כל כך פשוט, כולנו היינו נהנים מחיים מלאי סיפוק ושמחה...לא ככה?!


במציאות, המחשבות שלנו רצות ללא שליטה לכל הכיוונים, חשופות לאינספור גירויים חיצוניים...
יצא לכם לשים לב כמה זמן במשך היום אתם מקדישים לצפייה בפייסבוק?
כמה זמן מהיום מוקדש לצפייה בטלוויזיה/אינטרנט?
שמתם לב למחשבות ולאמונות שיש לכם על החיים? על עצמכם?

ממש כמו הגוף הפיזי שלנו, כך גם תת המודע שלנו, לא מתווכח עם מה שאנחנו בוחרים להכניס אליו.
איך שלא נסובב את זה
אם אנחנו רוצים לשפר ולשנות את חיינו לטובה
השינוי חייב להתחיל מבפנים
בתזונה מנטלית בריאה ומאוזנת
כי, בסופו של דבר, היא זו שמשפיעה עלינו בכל התחומים.

אז כמו כל שינוי בריא, אפשר להתחיל בצעדים קטנים ולהתקדם בהדרגה.
היום אני מציגה לפניכם 3 טיפים פשוטים, שאפשר לפתוח אתם את היום
מעין ארוחת בוקר מנטלית בריאה, אם תרצו


1. כשאתם ניגשים לצחצח שיניים - חייכו לעצמכם
אתם אולי לא יודעים, אבל חיוך משחרר אנדורפינים במוח ומשפר את מצב הרוח. גם אם אין לכם חשק לחייך, גם אם תחייכו חיוך מאולץ, המוח שלכם יבין שטוב לכם עכשיו.

2. התחילו את היום באמירה חיובית אחת לפחות.
הנה כמה רעיונות:  "הכל אפשרי עבורי" "אני נהדר/ת" "אני יכול/ה" "אני מרגיש/ה טוב" "תודה" "אני מצליח/ה"
גם אם אתם לא מאמינים במאה אחוזים באמירות האלו, חשוב להגיד אותם לעצמכם, כי אמירות מסוג זה הן האמירות שמחזקות אתכם.

3. אמרו תודה - אפשר לרשום במחברת מיוחדת לעניין 2-3 דברים בחייכם, עליהם אתם מודים. התחושה הפנימית של התודה והדברים עליהם אתם מודים מהדהדים פנימה אל תת המודע שלכם. כשאתם מודים על משהו באופן עמוק, אתם למעשה מושכים אל חייכם עוד מהדבר הזה.

אז אני מזמינה אתכם לאתגר קטן - התמידו בפעולות הקטנות האלו למשך שבוע-שבועיים
וכתבו לי איך אתם מרגישים.
ועוד חטיף אנרגיה קטן שיהיה לכם לדרך -
מציאות  = מה שאני מוצא/ת



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה